lauantai 12. tammikuuta 2013

Palvo minua...

Raskaus on aika rankkaa aikaa. Se kuormittaa niin fyysisesti kuin henkisestikin... enemmän tai vähemmän ja vaihdellen raskauksien ja raskauden vaiheen välillä. Usein puhutaan, että raskaana olevia naisia pitäisi hemmotella ja hoivata. Minusta se on vain sanojen helinää. Siis kysympähän vaan, että kuinka usein se oikeasti toteutuu.. En nyt tarkoita pelkästään puolisoita, vaan koko yhteisöä/isompaa perhettä (tai sukua).

Minulle on jäänyt lähtemättömästi mieleen se, kun Laukkasen Päivi kertoi yhden hänen synnytysvalmennuskurssilla olleen miehen sanoneen, että "me mennään taas sinne naisten hemmottelukurssille". Jotenkin ihana jos mies hoksaa sen kuinka tärkeä osa raskaana olevan tukemista ja synnytykseen valmistautumista + synnytyksessä tukemista on hemmottelu, hoivaaminen ja rakkauden osoittaminen.

Tämä aihe nousi eilen mieleeni, kun kuuntelin ensimmäistä kertaa Johanna Kurkelan Marmoritaivas -levyä. Siinä oli kappale "Palvo minua", joka sopii niin hyvin herättelemään ajatuksia niin raskaana olevissa kuin erityisesti puolisoissa! :) ...niin ja naiset.... me todellakin ollaan ansaittu se, että itse arvostamme ja rakastamme itseämme ja se, että myös puolisot kunnioittavat ja välittävät. Jokaisessa parisuhteessa tietysti tavallaan, ja jos on tarpeen niin sitä hemmottelua on välillä järjestettävä itse... esim. jonkun hyvän vyöhyketerapeutin tms. hoteissa. :)

Palvo minua - YouTubessa

Sanat... 
Palvo minua 

Sano minulle jotain suloista
jotain hellää ja huikeaa
ei mitään tylsää tai alakuloista
eikä mitään masentavaa


Sano että rakastat silloinkin
kun en ole herttainen
että silti oon naisista hurmaavin
et saisit ääneen sanoa sen


Palvoa minua vähän
sitä tänään tarvitsen
sano että olen kaunis
että olen ihmeellinen
palvo minua vähän
sinut siitä palkitaan
sillä palvottuna pystyn
melkein mihin vaan


Katso mua kuin kuningatarta
se sulle tahdon mä ollakin
ja liehettele kuin ruhtinatarta
hellin hansikkain silkkisin
sano että hiukseni hehkuvat
ja huuleni houkuttaa
että silmäni ovat niin ihanat
sä ettet katsettas irti saa


Palvo minua vähän
sitä tänään tarvitsen
sano että olen kaunis
että olen ihmeellinen
palvo minua vähän
sinut siitä palkitaan
sillä palvottuna pystyn
melkein mihin vaan


Jokainen nainen joskus kaipaa palvontaa
sillä olla itsestäänselvyys
mikään ei ole pahempaa

san. Sinikka Svärd

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti